KAROLIN KÄÄRIK

 

1.Tantsuharidustee: olulisemad õppimisvõimalused, kogemused.

Oma esimese liikumistunni kogemuse sain 2- aastaselt Kaari Sillamaa Kaunite Kunstide Koolist. Mäletan siiani seda väikese lapse vaimustust iseenda sees, kui imetlesin ukse vahelt vanemaid tantsijaid. Tants on olnud miski, mille juurde olen läbi erinevate armastuste ja kogemuste alati tagasi jõudnud.
Olles ise ETA Tantsukooli vilistlane, siis pean seda kooli imeliseks keskkonnaks, kust saada teadmisi, kogemusi, oskusi, inspiratsiooni, kuid mis kõige olulisem omandada teadlikkust tantsuvaldkonnast. Arvan, et siin olevad õpetajad on õpilaste arengu toetamisele hingest pühendunud ning selle kaudu on ühised väärtused ning uskumused edasi antud ka minule.
Arvan, et mulle kaasa antud loomus ning siiras kiindumus laste poole viis mind ka õppima Tallinna Ülikooli Klassiõpetaja erialale, mille kaudu olen omandanud just mitmekülgseid pedagoogilisi oskusi ning teadmisi, mida väärtustan tohutult ka tantsumaastikul tegutsedes.
Igapäevaselt annan tunde Vanalinna Hariduskolleegiumis ning erinevates lasteaedades ja ettevõtetes. Minu jaoks on õpetamine sulandunud läbi eriilmeliste tegevuste loominguliseks valdkonnaks, kus pidevalt näen võimalusi areneda, kogeda ning luua.

 

2.Sinu jaoks olulised mõjutajad, eeskujud, õpetajad.

Arvan, et kogu elu mu ümber kujundab mind igakülgselt ja pidevalt. Mingi tõuke andjaks võib olla juhuslik seenelkäija metsateel või hoopis kullast kallim pereliige. Usun, et mida rohkem oled valmis maailmast vastu võtma, seda rohkem on ka, mida tegelikkuses märgata.
Olles tõeline looduslaps, siis minu jaoks on just Maa üks suur suur õpetaja. Need märkamised ning kohale jõudmised, mis tekivad looduses, teevad minust just selle inimese ning ka õpetaja, kes hetkel olen.
Tantsuvaldkonnas on minu jaoks olnud üks olulisemaid eeskujusid minu tantsuõpetaja Janina Sarantšina, kes tõeliselt sütitas sisemise soovi sukelduda sügavamale oma liikumiskeele arendamises. Õpetaja vaatenurgast on mind palju inspireerinud Helena Pihel, keda hindan tohutult väärtuste ning uskumuste kujundamisel.
Mida rohkem kogen erinevaid õppeprotsesse seda sügavamalt näen, et õpilased saavutavad tihti minu jaoks õpetaja rolli. Laste ning noorte poolt tagasi peegelduv soe ja õpetlik kuma kujundab mind ning annab õpetamisele eesmärgi.

 

3.Mis sind tantsukunsti ja õpetamise juures inspireerib, köidab, sütitab? ETA Tantsukool - mis mõtteid tekitab?

Leian, et alged insiratsiooniks, on pidevas muutumises. Kõik mu ümber on pidevalt muutuv ning uut nägu loov, mistõttu on see nii ka liikumises. Iga uus hetk on tantsuvaldkonnas minu jaoks võimalusi täis- vabadus luua kõike või mitte miskit paneb mind tundma elavana. Pidev ning muutumatu inspireerija on minu jaoks siiski õpilane- see energia on miski, mis pidevalt edasi liigutab.
ETA Tantsukool on vabadus mõelda, soov luua, hetk areneda, armastus ühineda. ETAs näen, kuidas õpilastele antakse võimalus iseennast kaotada ning selles loomingulises hoovuses taas leida.

 

4. Sinu suurimad rõõmud, hetked, mis pakuvad õnnetunnet.

Suurim rõõm on minu jaoks õnnelikud õpilased. Arvan tõesti, et laste puhul algab kõik sellest, et liikumist armastatakse. Kõik muud oskused ja teadmised, mis omandatakse protsessi käigus on justkui kirss tordil, kuid kui lapsed ootavad tundidesse tulekut ning pühenduvad teekonda, siis sellest olen õnnega kaetud.
Õnnetunne valdab mind ka töötades koos nende imeliste hingedega nagu on ETA perekond. Inimesed, kes tõesti on valinud oma südame järgi ning teevad oma asja kogu kirega. Selliste inimestega koos luua on tohutu rõõm.
Ükskõik, mis hetkes olen õpetajana, siis hoian alati oma läheduses seda, mis mind tantsuni tõi. Olles ise ruumis, liikudes omas keeles, tundes kõike, mis just parasjagu hingel- armastus liikumise vastu on jääv.

 

5. Tants liigutab…!

... ja annab liikujale hinge midagi, mis puudutab, ühendab ning ärgatab.

 

6. Mõni mõttetera, ütlus, moto, mis sulle korda läheb, millesse sa usud.

Et märkaksin
pisitillukest kildu oma kõrval,
mis kaetud maamullast,
kuid mille sisemusest linnupoeg ärkaks.
Et hooliksin
hingest, kes astub mu ees või taga
olgu selleks looduse kõiksus
ehk hoopis tuttava poolt käidud rada.
Et armastaksin
ümbruse olemist ning kõige elu,
kuid selles armastuses,
et oleks mu süda iseendas.
Tuleb märgata, hoolida ja armastada.