Koreograafilise proteesi töötuba

02nov.2024
03nov.2024

kell 11:00 - 15:00

Läbiviija: Erik Alalooga

2.-3. november kell 11.00-15.00

Töötoas ehitame endale mehhaanilised tehispartnerid ning uurime võimalusi nende lavaliseks rakendamiseks. „Proteesi“ tehniline printsiip hakkab vahetult mõjutama selle kasutaja füüsilisi liigutusi. Mehhaanika ja inimkeha võrdses dialoogis sünnivad unikaalsed liikumismustrid. Valmistatud objektide poolt tekitatavad helid aitavad rütmistada tegevusi ja sünkroniseerida liigutusi. Ehitamisel kasutame laialt levinud meetodit, mida tuntakse nime all brikolaaž – liitobjektide valmistamine juhuslikest esemetest ja materjalidest. Eesti keeles meisterdamisena tuntud protsess ei eelda varasemaid sarnaseid kogemusi ega spetsiifilisi teadmisi. Tehnilise printsiibi järgi masinana kvalifitseeruvaid seadmeid võib lihtsustatult defineerida liikuvaid detaile sisaldavate liitobjektidena. Igapäevases tegevuses kasutatavate esemete ühendamist nimetab selle autor ka TTT meetodiks (teibi, tati ja traadiga ühendamine). Seda teostav brikolöör ehk meisterdaja kasutab esemetes ühendamispotentsiaali tuvastamiseks isiklikku argiloogikat. Urbanistlikus keskkonnas elades omame me selleks piisavat tehnilist kompetentsi ehk materiaalset harjumust.

Juhuslikest esemetest mehhaaniliste liitobjektide meisterdamist ja lavalist kasutust uuris töötoa juhendaja Erik Alalooga oma 2023. aastal EMTA teatrikunsti erialal kaitstud doktoritöös „Meisterdamise süsteemse meetodi väljatöötamine objektiteatrile“. Seda meetodit on ta rakendanud nii lavastuste loomisel kui ka töötubades Eesti Kunstiakadeemias, TÜ Viljandi Kultuuriakadeemias, Helsingi Teatriakadeemias, Varssavi Aleksander Zelwerowicz´i Rahvusliku Draamakunsti Akadeemia Bialystoki osakonnas.

T ö ö t o a h i n d : 45 eurot 2 päeva

A s u k o h t : Eesti Tantsuagentuur, Hobujaama 12, II korrus, stuudio A

K ü s i m u s e d : tantsuruum@tantsuagentuur.ee

Töötoa toimumist toetavad Eesti Kultuurkapital ja Eesti Tantsu Agentuur – aitäh!

Kohtumiseni RUUMis!

 

BIO:

Erik Alalooga on Tallinnas elav doktorikraadiga visuaalkunstnik, esitaja, lavastaja, helikunstnik, õpetaja ning kultuurikorraldaja. Ta on peamiselt tuntud analoogtehnoloogiliste lahenduste poolest oma kunstiteostes. Alates 2005. aastast on ta oma loomingulise fookuspunkti asetanud inimese ja masina vahelise füüsilise suhte uurimisele. Alustanud interaktiivsete mehhaaniliste objektide konstrueerimisega on ta liikunud keerukamate suhteskeemide suunas. Alates 2009. aastast hakkas ta objekte ühendama süsteemideks, millega suhestumine eeldas publikult omavahelist koordineeritud koostööd. Taoliste performance´ite ja näituste sari kandis koondpealkirja „Kinemaatiline Müsteerium“. Alates 2011. aastast on uuringute alusmõisteks “tehnoloogiline performance”, mis asetab masina lavastustervikus subjekti staatusesse. Lavaliste suhete alusstruktuur baseerub tehnoloogia siserütmidel ning masinate tehnilistel karakteritel. See avaldub nii inimese ja masina suhetes, kui ka interaktiivse heli- ja valgusruumi loomises. „Odüsseuse Vibu“, „Läbipõletajad“, „Materjali vastupanu“ ning „Spiraalmüsteerium“ võib käsitleda postdramaatilise teatrina. „Materjali vastupanu“ pälvis 2012. Aasta Eesti Sõltumatu Tantsu aastapreemia „aasta tegija“ kategoorias.

Alates aastast 2014 tegutseb heliperformance´ikunstnikuna sooloformaadis. Ka siin leiab kasutust aastatega tekkinud vilumus analoogtehnoloogiaga ümberkäimisel. Helimustrite tekitamiseks konstrueerib ta ise mehhaanilisi masinaid, heliinstrumente ning kasutab ka erinevaid materjale. Tekkinud helide kogumit töödeldakse vähesel määral ka elektrooniliselt. Erik Alalooga on esinenud näituste ja performance´ite ning eksperimentaalkontsertidega Eestis, Põhja- ja Baltimaades, Saksamaal, Portugalis, Tšehhis, Venemaal, Šveitsis, Austrias, Prantsusmaal, USA-s, Austraalias.

Sündnud 1974. aastal Tallinnas on Erik Alalooga lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia skulptuuri eriala bakalaureuse ning interdistsiplinaarsete kunstide (IDK) eriala magistrikraadiga. 2023. aastal kaitses ta doktorikraadi Eesti Muusika ja Teatriakadeemias teatrikunsti erialal. Ajavahemikul 2006 – 2010 töötas EKA-s IDK õppetooli dotsendina ning 2010 – 2013 tegevuskunstide (TK) õppetooli juhatajana. Tema asutatud ja juhitud EKA TK õppetooli õppeprogramm keskendus erinevate postdramaatilise teatri nähtustega eksperimenteerimisele. Lisaks Eesti Kunstiakadeemiale on juhendanud kursuseid Tartu Kõrgemas Kunstikoolis, TÜ Viljandi Kultuuriakadeemias ning Põhja- ja Baltimaade kunstikoole ühendavas DAMA koostöövõrgustikus. Aastatel 2020 – 2023 töötas Alalooga EKA skulptuuri stuudio juhtajana.

2023. aastal omistati talle Eesti Kultuurkapitali kujutava- ja rakenduskunsti sihtkapitali peapreemia.

 

ENG

 

Choreographic prosthetics workshop

Facilitator: Erik Alalooga

Nov 2-3 at 11-15

In this workshop, we will build our own mechanical prosthetic partners and explore ways to apply them on stage. The technical principle of the "prosthesis" will directly affect the physical movements of the wearer. In an equal dialogue between mechanics and the human body, unique movement patterns will be created. The sounds produced by the fabricated objects help to rhythm actions and synchronise movements. In construction, we use a widespread method known as bricolage - making composite objects from random objects and materials. The process, known as 'crafting' does not require any previous similar experience or specific knowledge. In technical terms, devices that qualify as machines can be defined simply as composite objects containing moving parts. The joining of objects used in everyday activities is also referred to by the author as the TSW method (joining through tape, spit and wire). It is carried out by a bricolourer, or craftsman, who uses his personal argilogic to identify the potential of objects for joining. Living in an urban environment, we have sufficient technical competence, or material habit, to do this.

The workshop instructor Erik Alalooga investigated the making and stage use of mechanically connected objects from random objects in his doctoral thesis "Development of a systematic method of mastery for object theatre", defended in 2023 at the EMTA Theatre Arts Department. He has applied this method in the creation of productions as well as in workshops at the Estonian Academy of Arts, the Viljandi Academy of Culture, the Helsinki Theatre Academy, the Bialystok Department of the Aleksander Zelwerowicz National Academy of Dramatic Arts in Warsaw.

P r i c e : 45 euros 2 days

L o c a t i o n : Estonian Dance Agency, Hobujaama 12, II korrus, studio A

Q u e s t i o n s : tantsuruum@tantsuagentuur.ee

The workshop is supported by Estonian Dance Agency and Cultural Endowment of Estonia – thank you!

See you in the SPACE!

 

BIO:

Erik Alalooga is a visual artist, performer, director, sound artist, teacher and cultural organiser living in Tallinn. He is mainly known for the use of analogue technology in his artworks. Since 2005, he has focused his creative work on exploring the physical relationship between man and machine. Starting with the construction of interactive mechanical objects, he has moved towards more complex relation schemes. From 2009, he began to combine objects into systems, which required the audience to interact in a coordinated way. A series of such performances and exhibitions were collectively titled "Kinematic Mystery". Since 2011, the research has been based on the concept of 'technological performance', which places the machine in the context of the performance as a subject. The underlying structure of stage relationships is based on the internal rhythms of technology and the technical characters of machines. This is manifested in the relationship between man and machine, as well as in the creation of an interactive sound and light space. ‘The Odysseus Bow’, ‘The Burnouts’, ‘Material Resistance’ and ‘The Spiral Mystery’ can be seen as post-dramatic theatre. ‘Material Resistance’ was awarded the 2012 Estonian Independent Dance Award in the category ‘Maker of the Year’.

Since 2014, he has been working as a solo sound performance artist. Here, too, he uses the skills he has developed over the years in working with analogue technology. To create sound patterns, he constructs his own mechanical machines, sound instruments and also uses different materials. The resulting sounds are also processed electronically to a limited extent. Erik Alalooga has given exhibitions, performances and experimental concerts in Estonia, the Nordic and Baltic countries, Germany, Portugal, the Czech Republic, Russia, Switzerland, Austria, France, the USA, Australia.

Born in Tallinn in 1974, Erik Alalooga graduated from the Estonian Academy of Arts with a bachelor's degree in sculpture and a master's degree in interdisciplinary arts. In 2023, he received his doctorate in theatre arts from the Estonian Academy of Music and Theatre. From 2006 to 2010 he worked at the EAA as Associate Professor in the Chair of IDK and from 2010 to 2013 as Head of the Chair of Performing Arts. In addition to the Estonian Academy of Arts, he has taught courses at the Tartu Higher Art School, Viljandi Cultural Academy and the DAMA network of art schools in the Nordic and Baltic countries. From 2020 to 2023, Alalooga worked as the head of the sculpture studio at the Estonian Academy of Arts.

In 2023, he was awarded the Grand Prize by the Visual and Applied Arts Endowment of the Cultural Endowment of Estonia.

Registreeri/ Registrate

Enter the word YES in the box:
Validating payment information...
Waiting for Payment Gateway...

Kategooria:  Kõik TantsuRUUM Töötoad