0P2A6043_Valeria

VALERIA JANUŠKEVITŠ

 

1.Tantsuharidustee: olulisemad õppimisvõimalused, kogemused...
Olulisim ja suurim võimalus on olnud õppida Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemias, mille lõpetasin tehes lõputöö nii tantsuõpetaja kui koreograafina. Sellele eelnes 12 aastat Kersti Adamsoni Balletistuudios. Minu õppejõud ülikoolis toetasid ning soodustasid minu arengut tantsijana, õpetajana, koreograafina, aidates mul ära tunda seda, mida väärtustan mina tantsukunsti juures ning kujundades sel viisil mind, kui tantsukunsti edasiandjat. Lisaks Kultuuriakadeemiale kujundas suuresti minu nägemust kaasaegsest tantsuõppest semester Anton Bruckneri Ülikoolis Linzis Austrias (Anton Bruckner Privat University for Music, Drama and Dance). Sealne õpe on suunatud enamjaolt professionaalse tantsija koolitamisele, sisaldades seetõttu väga tugevat balletiõpet ning erinevate kaasaegse- ja moderntantsu tehnikate õpet, lisaks improvisatsiooni, kompositsiooni ja repertuaari. Sarnast õpet pakkus mulle ka Escola Superior de Dança, Instituto Politécnico de Lisboa (Lissabon, Portugal), lisades intensiivsed kontaktimprovisatsiooni tunnid ning eraldiseisvad capoeira koolitused.
Osalenud töötubades:

• ImpulsTanz;
• Francesco Scavetta - "A Surprised Body" kaasaegne tants;
• German Jauregui - "Tools for partnering";
• Zvi Gotheiner - "Ballet for contemporary dancer";
• Laura Arís Alvarez - "Ultima Vez vocabulary" kaasaegne tants;
• David Zambrano - "Flying Low" kaasaegne tants;
• Notafe;
• Nancy Stark Smith- Kontakt improvisatsioon.

 

2.Sinu jaoks olulised mõjutajad, eeskujud, õpetajad ...
Tantsukunstniku õnn on kokku puutuda väga erinevate inimestega (vanus, taust, hoiakud). Kui minu ema on mulle õpetanud sihikindlust ja töökust, siis minu õpetajad on lisaks kehakoolile õpetanud mind õpetama, analüüsima, kahtlema ja küsimusi esitama. Analüüs suhtes eelkõige iseendaga ning ka kuidas minu õpingukaaslastele õpetamistehnika mõjub toimub koguaeg. Seetõttu olen õnnelik, et mul on olnud võimalus õppida paljudelt õpetajatelt. Väga meeldejäävad on olnud sõnad minu õppejõult Austrias: "Ma õpetan tudengeid mõeldes sellele, et neist saavad mu kolleegid. Seega ma püüan neid õpetada nii, et ma saaks ja tahaks ka nendega koostööd teha." Õpetades püüan sageli neist sõnadest lähtuda, saades aru, et õpetaja ei anna edasi mitte ainult liigutusi, vaid ka teadmisi kultuurist, suhtumist, hoiakuid. Varajane kokkupuude balletiga ning minu nõudlikkus enda suhtes on olnud miski, mis on ühtelugu edasiviiv kui ka piiravav. Kehasõbralikku (võiks öelda ka terviklikku ja tervet) lähenemist tantsutehnikatele aitas mul mõista Anu Ruusmaa ning Robert Hewitt kinnitas sellist lähenemist veel enam just kaasaegse tantsija ja balleti kontekstis.

 

3.Mis sind tantsukunsti ja õpetamise juures inspireerib, köidab, sütitab? ETA Tantsukool - mis mõtteid tekitab? 
Mind köidab tantsukunsti piiritus ning selle lõpmatud võimalused, kõige ja kõigi jaoks on ruumi, eriti kaasaegse tantsu mõistes. Mind inspireerivad inimesed, kes on ja ei ole tantsukunstiga kokku puutunud ning omavad nii negatiivset kui positiivset kogemust, sütitades minus missioonitunnet. Tahe ise liikuda, ise näidata, ise teha on alati olnud mind edasikandvaks jõuks nagu ka emotsioonid ja kogemused/kogemised.
Õpilaste "ahha, ma saan aru" hetked on kõige toredamad paid minule kui õpetajale, aga ka pusimise ning pikaajalise arengu nägemine.
Ma usun mitmekülgsesse tantsuõppesse, mis pole lihtsalt erinevate tantsutehnikatega kokkupuude, vaid tehnikate süsteemne õpe ja seda pakub ETA Tantsukool.

 

4.Sinu suurimad rõõmud, hetked, mis pakuvad õnnetunnet...
Tunnen end õnnelikuna õppides ning ennast ületades. Lavastamine pakub mulle eneseteostustunnet. Hetked mil lavastus hakkab toimima ja ise elama on väga erilised. Sarnaselt meeldib mulle ka lavastusi näha ja nende protsessides osaleda. Teiste õnnestumistele kaasaelamine ja kaasaaitamine pakuvad mulle suurt rõõmu. Õpetajana on mul see eelis - saan õpilasi pidevalt toetada.
Olen õnnelik olles lähedastega ja ka üksi, lugedes raamatuid, kokates, tehes käsitööd, kunsti.

 

5. Mõni mõttetera, ütlus, moto, mis sulle korda läheb, millesse sa usud…
Töökus ja sihikindlus on edasiviivad, aga sealjuures tuleb olla enda vastu hea ning austada seda, mis sulle on antud. Tantsijal on vaid üks instrument, seda tuleb hoida.