LIISA LAINE

 

1.Tantsuharidustee: olulisemad õppimisvõimalused, kogemused...
Alustasin oma tantsuteed 6-aastaselt. Käinud olen nii Rahvatantsuansamblis ,,Sõleke'', tänavatantsu stuudiotes ,,Stuudio One'' ja ,,D'lux'' ning Tantsuakadeemias. Tantsimisega tõsisemalt hakkasin tegelema, kui 2006. aastal astusin sisse Eesti Tantsuagentuuri Tantsukooli tantsijakoolituse kursusele ning peale tantsukõrghariduse omandamist pakuti mulle selles koolis juba õpetaja ametit. 2010 aastal õppisin Rootsis Stockholmi Balleti Akadeemias Streetlinjen kursusel, 2011 alustasin oma õpinguid Tallinna Ülikoolis koreograafia osakonnas, mille lõpetasin aastal 2015. Noorte ja laste õpetaja olen olnud aastast 2009 Eesti Tantsuagentuuris ning lisaks vedanud show- ja varietee truppe ,,Twister'' ning ,,Le Royal''. Aastal 2014 asusin õpetama Tantsuansamblis ,,Tuisuline'' ja tantsustuudios ,,Tantsugeen''. Tantsijana olen tegev Tantsuteatris ,,Tee Kuubis'', Rahvusooper Estonia etenduses ,,Prints ja Kerjus'' (lisaks ka trupijuht), ,,Utopia Entertainment'' ning Liis Lemsalu taustatantsijana. Olen kaasa löönud mitmetes huvitavates lavastustes ning projektides, nii tantsija kui koreograafina.

 

2.Sinu jaoks olulised mõjutajad, eeskujud, õpetajad ...
Peamiselt mõjutab mind käesoleva hetke keskkond, kus viibin: õpetajad, projektid, kaaslased. Kindlasti tantsijana kõige inspireerivam oli aasta Rootsis, kus sain õppida nii paljude erinevate, mitmekülgsete ning rahvusvaheliselt tunnustatud koreograafide käe all. Head mälestused ja elamused olen saanud erinevatelt festivalidelt näiteks ,,Dance and the Child International Conference’’ Jamaical, kus osalesin tantsijana. Samuti SWOP festival Roskildes, kus mul oli võimalus näha mitmeid rahvusvahelisi lavastusi. Kindlasti viimane kõige suurem motivatsiooni hetk oli osalemine USA's LA ,,Millenium Dance Complex’’ hip-hop ja contemporary jazz meistriklassides. Näha, mis maailmas toimub, inspireerib mind nii tantsijana kui koreograafina edasi arenema ja süstib meeletult tahet edasi pürgida, näha ja kogeda rohkemat ning seejärel jõuda ka ise midagi korda saata.

 

3.Mis sind tantsukunsti ja õpetamise juures inspireerib, köidab, sütitab?
Õpetamise inspiratsiooni aluseks on need lapsed ja noored, kes sind saalis ootavad, omades suurt soovi ja tahet tantsida. Minu võimalus seda neile pakkuda ongi kõige suurem rõõm! Miks ma tahan olla õpetaja? Just nende noorte tantsijate pärast!
Olen õnnelik inimene, et minu teed viisid mind Eesti Tantsuagentuuri, kus mulle on pakutud nii mitmekülgseid võimalusi nii tantsija, koreograafi, õpetaja kui kõige muu alal, mis on tantsumaailmaga seotud.

 

4.Sinu suurimad rõõmud, hetked, mis pakuvad õnnetunnet...
Tunnet, kui lahkud peale füüsilist trenni veel suurema energiaga, ei vahetaks ma mitte kunagi mitte millegi vastu. Rahuldustunne, et sa suudad kellelegi midagi õpetada või anda, on suurepärane, kuid teisest küljest ka hirmuäratav ning paneb sageli kahtlema, kas see kõik on ka minu poolt piisav. Need hetked, kui saalis tekivad energia vahetused õpetaja ja noorte vahel ja noorte endi vahel, on kirjeldamatud hetked! Need on hetked, mis  annavad mulle kindlustunnet, et olen valinud õige elukutse. Sama võrdväärselt, kui soovin olla õpetaja, soovin olla ka tantsija. Oma emotsiooni väljendamine liikumise kaudu on kõik see, mis mind elus õnnelikuna hoiab ja aitab mul ennast kõige paremini väljendada.

 

5.Tants liigutab…!
Tantsuga on võimalik jutustada läbi füüsilise liikumise oma emotsioone, mõtteid ja elu. See liigutab meid nii sisemiselt, kui väliselt, kuid tulemus on üks - nauding!